راهنمای خرید هارد اکسترنال

با بالا رفتن حجم اطلاعات و نیاز روز افزون به اطلاعات شخصی ، بهترین وسیله برای در دسترس بودن اطلاعات در هر زمان و مکانی هارد اکسترنال می باشد . امروزه با بالا رفتن حجم اطلاعات و نیاز روزانه مردم به اطلاعات خود ، دیگر فلش مموری کار ساز نیست و اکثراً یک هارد اکسترنال همراه خود دارند و جایگزین بسیار خوبی به جای خرید فلش مموری می باشد . اگر می خواهید برای خرید هارد اکسترنال اقدام کنید پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید حتما نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال را مطالعه کنید تا با اطلاعات کافی محصول خود را انتخاب کنید.

میزان حافظه، هزینه، اندازه ی هارد، سرعت خواندن اطلاعات و…. در خرید  هارد اکسترنال تاثیر دارند و ما به مهمترین مولفه ها در این زمینه خواهیم پرداخت.

ظرفیت هارد اکسترنال

از جمله نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال ظرفیت هارد انتخابی می باشد . زیرا با توجه به نیاز و هزینه ای که می کنید باید ظرفیتی را انتخاب نمایید که از یک طرف هزینه اضافی پرداخت نکنید و از طرفی دیگر بعد از مدتی به مشکل کمبود فضا برخورد نکنید . هارد های اکسترنال از ظرفیت 500 گیگا بایت تا 10 ترابایت در بازار موجود می باشد .

اندازه:

هاردهای اکسترنال را اصولا از لحاظ اندازه می توان به دو نوع دسکتاپی و قابل حمل تقسیم بندی کرد! اصولا بین 2 هارد با ظرفیت یکسان هاردی که کوچکتر است گرانتر خواهد بود!

اگر زیاد اهل جابجایی هارد نیستید و مثلا آرشیو فیلم هایتان مخصوص خودتان است پیشنهاد من یک هارد 2 ترابایت دسکتاپی است!اگر هم همیشه اطلاعات خود را همراهتان باید جابجا کنید یک هارد با حافظه 1 ترابایت یا 2 ترابایت از نوع قابل حمل مناسب شماست!

 درگاه تبادل اطلات :

بحث سرعت اصولا در موضوع حافظه بحث مهمی است. بخصوص هرچه میزان جابجایی بالاتر باشد این موضوع بیشتر در انتقال اطلاعات نمود پیدا می کند!که موضوع سرعت از حافظه ها اصولا بر اساس معیاری به نام USB 2.0  یا USB 3.0  شناخته می شود. مهم‌ترین برتری درگاه USB 3.0 به USB 2.0 در سرعت انتقال یا همان نرخ انتقال داده‌ ها است.

رابط های هارد اکسترنال

کیفیت ساخت :

موضوع اینجاست که اطلاعاتی که قرار است روی هارد اکسترنالتان ذخیره کنید چقدر با ارزش باشد!در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که هارد شما از چه نوع مشخصات مقاومتی بهره مند است. این مشخصات می تواند شامل مقاومت در برابر آب ، نوسانات برقی ،ضدضربه،ضدشوک و … باشد.

گارانتی معتبر :

در صورت پیش آمدن مشکلات و ایراد برای هارد دیسک شما، ضمانت نامه طولانی مدت (حداقل دو سال) می تواند به کمک شما بیاید. علاوه بر آن گارانتی معتبر اطمینان خاطر را برای شما به همراه دارد. ضمن اینکه این گارانتی می تواند شامل بازیابی اطلاعات از دست رفته نیز باشد.

بهترین هارد اکسترنال

حرف پایانی:

در کلام آخر برای انتخاب یک هارد اکسترنال خوب باید به برند و پشتیبانی شرکت از نظر گارانتی و خدمات آن توجه ویژه ای داشت و بدنبال هارد اکسترنال ارزان نباشید زیرا برند های معتبر با انجام آزمایش ها و تست های گوناگون و با تحقیقات گسترده ، روز به روز بدنبال بهتر کردن محصولات خود هستند و محصولات را بهترین کیفیت و کارایی در اختیار خریداران می دهند . بهترین مارک هارد اکسترنال و حافظه اس اس دی اکسترنال از هارد اکسترنال ای دیتا (Adata) ، هارد اکسترنال وسترن دیجیتال (Western Digital) ، هارد اکسترنال سیگیت (Seagate) ، هارد اکسترنال سیلیکون پاور (Silicon Power) و هارد اکسترنال توشیبا (Toshiba) اشاره کرد . در فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتر و لپ تاپ عصررایانه می توانید قیمت هارد اکسترنال را مشاهده کرده و با دیگر هارد های اکسترنال مقایسه نمایید و در صورت خرید  در محل مورد نظر تحویل بگیرید .